Tarzan suurlinnas: võrgusuhtluse eripäradest.

Selle nädala tuli tutvuda Virginia Shea 10 käsuga, mille ta sõnastas oma raamatus "Netiquette".
  • Ole inimen.
  •  Käitu sama malli järgi nagu igapäevael.
  • Tea, kus sa oled.
  • Austa teiste inimeste aega ja võrguühendust.
  • Näe võrgus hea välja.
  • Jaga oma teadmisi.
  • Aita piirata sõimusõdu.
  • Austa teiste inimeste privaatsust.
  • Ära kuritarvita oma võimu.
  • Andesta teistele nende eksimused.

Ülesandeks oli valida üks ülaltoodud meeskondadest ja tuua mõned head näited minu enda kogemustest. Kahjuks ei oska ma praegu ühtegi head näidet tuua, kuid seda lõime lugedes sain aru, et neid käske ette teadmata kasutasin neid kogu aeg veebisuhtluses. Järgisin paljuski reeglit nr 2, kuid esimene punkt meeldib mulle kõige rohkem - mitte inimene. Tundub, et ülejäänud käske saab selle alla grupeerida, ainus eeldus on mõningane arusaam selle määratlemisest.   

Internetis suheldes on mul peas ka kuldreegel: "tee teisega seda, mida tahad, et sulle tehtaks". Arusaam, et Internetis on väga lihtne anonüümseks jääda, pole minu arvates kunagi väga tõsi olnud ja seetõttu olen alati püüdnud teiste suhtes olla korrektne ja lugupidav, pöörates erilist tähelepanu õigekirjale. Usun, et veebisuhtlus peaks olema sama mis reaalses maailmas.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога